Виртуална разходка до Шри Ланка

Дати:
Виртуална разходка до Шри Ланка
0 лв.
Продължителност:
Вид транспорт: По избор
Шри Ланка е много интересна страна и изключително различна в своята цялост. Пътуване през джунглата, посещение на планините,  плажовете и националния парк Яла, където се срещат най-големите леопарди в света. Паркът Яла е най-популярният за сафарита в Шри Ланка и сафарито там може да съперничи съвсем спокойно на сафаритата в Африка. Ловен туризъм в Шри Ланка няма – ловът е забранен със закон, но фототуризмът е добре развит. Имат пътища – асфалтови и тип коларски до всяко забутано селце в джунглата, които са много добре поддържани.
Типичната местна алкохолна напитка е арак (ракия от кокосово мляко), бирата им Лион също е много популярна и се харесва на туристите. Големи супермаркети има само в големите градове като Коломбо, Матара, Канди. Магазините в малките населени места са тип бакалии, в които всичко е в насипно състояние с изключение на бутилирана вода, която е за предпочитане да се пие, въпреки че местните казват, че в цялата страна си имат питейна вода до всеки дом с добро качество. В стаите на хотелите оставят ежедневно бутилирана вода, в някои от храмовете има чешми, на които пише, че водата е годна за пиене.
Уличната храна е предимно от най-различни пържените зеленчуци и плодове до хлябове включително и различни видове меса, но като цяло хигиената в страната не е на много високо ниво. Рискувате да се сдобиете с чревна инфекция. Хранете се само на места с видимо висока хигиена.
Пътищата в Шри Ланка са тесни, а в джунглата са еднолентови и от всякъде хвърчат тук-туци, мотопеди, малки камиончета и пр. В Шри Ланка имат две магистрали – едната свързва Коломбо с южната част (курортите по крайбрежието на океана), а другата отива на север. 
В парка за слонове в Пинавела (това е нещо като приют, където отглеждат слонове-сираци), слоновете не могат да се яздят. Виждат се по време на къпането им в реката, по време на хранене и пр. Атракция е къпането, което е два пъти през деня и тогава стадо от около 40 слона преминават през града, за да стигнат до реката и да се изкъпят, да се разходят и пр. По пътя, по който минават слоновете има много магазини за сувенири и местни магазинчета, които си заслужава да бъдат видяни. 
Шри Ланка е един от големите производители на кашу. Типични са различни тропически плодове, като манго, папая, маракуя, личи, няколко разновидности на банан, кокосови орехи вкл. и така наречените кралски кокосови орехи, които са доста по-големи от обикновените и  са жълти на цвят като са узрели, ананас – червен и обикновен, естествено чай, какао, куркума, канела и др. Не произвеждат шафран, внасят го от Индия и затова е по-скъп от останалите им подправки, но всичко останало като подправки го имат, включително сандалово дърво. 
Като сувенири е препоръчително да се взимат такива от дърво – имат от абанос, махагон, хлебно дърво и пр. много интересни ръчни статуи, които се боядисват и с природноестествени бои (можете да видите технологията във фабрика за обработка на дърво), както и скъпоценни и полускъпоценни камъни (тук се добиват рубин и сапфир, останалите са полускъпоценни – определят се по специална скала, която показва твърдостта им.) 
Не пропускайте една от основните атракции в страната - скалата Пиндурангала в Сигирия, на която има останки от будистки храм - т.нар. Лъвска скала. Това е скалата на върха, на която е имало огромен дворец, построен за 18 години, а в него се е живяло само 7 години. За да се стигне до върха се изкачват 1200 стъпала и се преминава през градини. Как е изглеждал двореца, помещенията за прислугата и фреските може да видите в музея към територията, т.к. от фреските са останали едва 12 (били са унищожени от монаси будисти, след като скалата е била напусната от местния крал т.к. представляват разголени наложници на краля, харемът се е състоял от 500 жени от различни националности). Скалата се нарича Лъвската скала, т.к. в една част, от която е започвал същинският дворец като вход е била направена в  скалата лъвска глава и предните лапи на лъва. В момента от тях са останали само част от предните лапи, а как е изглеждала може да се види само в музея или да се вземат книги с репродукции. Изкачването на скалата и минаването на градините отнема около 4-5 часа. На върха на скалата са останали част от басейните, които са били свързани със сложна водопроводна система с градините и езерата в долната част на цялата територия, където е имало и фонтани, образували се от естественото налягане от стичането от голяма височина на водата, събирана на върха на скалата и минаваща по тръби до основата на скалата, където има разположени три градини: каменната, градината с фонтаните и градината, в която са посрещали посетителите. От върха ѝ се открива невероятна гледка, като погледът стига до Полонарува – първата столица на Шри ланка, Канди – втората столица, виждат се реките в околността и на север джунглата. От високото се вижда и скала, която наподобява на слон и е наречена слонската скала. 
Посетете и музея в град Полонарува, за да придобиете представа за големината на територията, на която е бил градът, да видите как са изглеждали зданията в действителност и след това вижте какво е останало от тях. Тук има и статуи на Буда на открито от периода на кралството (това е средновековната столица на Шри ланка) – седящ, изправен и в състояние на нирвана, изсечени в скалата, които изглеждат много реалистични в каменния храм „Гал Вихара”.

Канди е втората столица на Шри Ланка. Отбийте се в храмът на Дамбула. В храмовете се влеза само боси или по чорапи, на територията им не се пуши. И този храм, както и археологическия комплекс на Полонарува и скалата Сигирия спадат към 8-те паметника на културата в Шри Ланка, който са под защитата на ЮНЕСКО. Този храм е известен с около 120 статуи на Буда и крале, които са били открити в пещери, издълбани в скалите. В района на храма, както и на много други места из Шри Ланка се срещат много маймуни в най-различни големини. Не е желателно да ги храните и приближавате, тъй като са много нахални, а ако бъдат предизвикани, може и да ви нападнат.

След храма в Дамбула продължаваме разходката ни  към Матале - градина за подправки, където можете да научите какви подправки се отглеждат в Шри Ланка, за какво се използват в медицината и хранителната промишленост. 
В Канди задължително направете посещение на известното танцово и музикално шоу, което се провежда в залата на местен хотел в центъра, с включени 10 танца от всички области в Шри Ланка, придружени от музикален съпровод на местни барабани. Един от танците е с огън. Танцьорите са облечени в типични за районите, които представят, носии. 

Програмата  в Канди включва и посещение на Храма на Зъба на Буда, където се съхранява единственият в света зъб на Буда, останал след като е бил кремиран. Зъбът вече не го показват на туристи, а веднъж годишно го изнасят в кутийка, на специална церемония с украсени парадно слонове, за да го видят местните. В едно от помещенията на храма се съхраняват и повече от 40 златни статуи на Буда в различни размери, дарени от различни будистки страни на храма. Туристите нямат достъп до тези съкровища, могат да се видят само 2 статуи – едната от Тайланд, другата от Япония, които обаче не са изцяло от злато, а са позлатени. 
Важно е да знаете, че е забранено правенето на снимки на фона на Буда. Ако го направите и ви хванат, ще ви накарат да изтриете снимките, а може и да ви глобят. 

Нувара Елия или т.нар. Малка Англия е най-високо разположеният град в Шри Ланка на 1 800м н.м.в. Тук климатът е като в Англия,  около 18 градуса, при 32 градуса в ниското. Архитектурата напомня много европейската, има голф игрища и клубове по конна езда. При достигането до града с влак се преминава през чаените плантации. Посетете фабрика за обработка на чай, което е много интересно. Вижда се целия процес от началото до края и можете да се докоснете до машините, които се използват и днес, нищо че са като излезли от миналия век. 
Град Матара е вторият по население след Коломбо – централна улица с магазини от типа на европейските, рибен пазар, храмове в центъра и крепост. Матара се намира на около 15 км от Мириса бийч. 
Град Коломбо е съвсем различен от останалата част на страната. Градът има богати квартали, в които са разположени Парламента и министерствата (предградието се казва Коте и съответно се явява официалната столица на Шри ланка), финансови сгради и паркове , небостъргачи и лъскав магазин тип мол в 7ми район на Коломбо. 

Шри Ланка е много различна – на едно място живеят няколко различни националности и вероизповедания като основните са обозначени в цветовете на знамето им – тамили, за които е жълтото, сингали, за които е лъвът, зеленото за мюсюлманите, червеното за християните, бялото за всички останали. Едно до друго можете да видите джамия, будистки храм, индуиски храм и катедрала. Мюсюлманите са най-малкият процент в момента от населението, дошли са предимно от арабските страни. Следвани са от християните и след това от хиндуистите. Най-голяма част са изповядващите будизъм, но като цяло страната не се усеща като силно религиозна, въпреки че има много храмове от всякакъв вид, ступи и буди има през крачка. Будистката религия забранява употребата на цигари и алкохол, но това не пречи да видите и посетеите магазини и за двете.
Плажовете са обществени. Океанът е топъл, сравнително чист, но водата не е съвсем прозрачна като на Малдивите, т.к. тук теченията са по-големи (образуват се вълни, които вдигат пясък от дъното и затова се създава впечатление за нетолкова чиста вода). Специално Мириса бийч е раят за сърфистите. За гмуркане е подходящо в района на Хикадува. Бентота е най-луксозният курорт, който е и най-близо до столицата Коломбо. 
Оферта № Е742


Задай въпрос
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на нашите услуги Вие приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече
Разбрах
Политика за определяне на правилата за достъп до лични данни
 
Администратор на лични данни за целите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и Съвета на Европа от 27.04.2016 относно защитатана физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директивата 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните/GDPR) и в съответствие с националните закони и подзаконови актове се явява ДАН ТРАВЕЛ ЕООД, гр. Пловдив, бул. Никола Вапцаров 36, ет.6, ап. 17.

 
  1. Определения
Термини като „лични данни”, „обработване” и пр. са по смисъла на чл. 4 на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и Съвета на Европа от 27.04.2016 относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директивата 95/46/ЕО (Общ регламент относно защитата на данните/GDPR) и е в съответствие с националните закони и подзаконови актове.
  1. „Лични данни” означава всяка информация, свързана с идентифицирането на физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано пряко или непряко (вкл. чрез трети лица), без значение по един или повече признаци.
  2. „Субект на данни” означава физическо лице, чиито лични данни се събират, обработват и т.н., без значение по какъв начин и от коя от страните.
  3. „Обработване на лични данни” означава всяка операция или съвкупност от операции, извършвана/и с лични данни или с набор от лични данни чрез автоматични или други средства като събиране, записване, съхраняване, изтриване и пр.
 
  1. Настоящата политика има за цел да регламентира правилата за достъп от страна на служители на дружеството до данни на субекти на личните данни, които се обработват от администратора.
 
ДАН Травел ЕООД събира и обработва единствено данните на лица, необходими за извършване на предлаганата туристическа услуга и ги пази отговорно и законосъобразно. В това си качество ДАН Травел действа като обработващ на лични данни.
 
ДАННИ ЗА КОНТАКТ С ЛИЦЕ, отговарящо за защита на личните Ви данни:
 

 
  1. При прилагане на политиката следва да бъдат спазвани и техническите и организационни мерки за сигурност, подробно описани в Инструкцията за защита на лични данни, с която всички служители са запознати.
 
  1. Лични данни, които ДАН Травел ЕООД събира и обработва са:
 
„Обикновени” лични данни:
  • Собствено име, презиме и фамилия
  • Домашен или служебен адрес
  • Дата на раждане/възраст, ЕГН
  • Имейл адрес
  • Номер на лична карта/паспорт за самоличност и свързаните с това дата на издаване и дата на изтичане на съответния документ
  • Адрес на интернет протокол (IP)
  • Идентификационен номер на „бисквитка” – нашите сайтове www.dantravel.bg, www.go2plovdiv.bg използват бисквитки, без които нито един от сайтовете не би могъл да предостави коректни услуги. Посещавайки някои от нашите сайтове, субектът приема използването на бисквитки.
Видове бисквитки, които използват нашите сайтове са:
Задължителни бисквитки, които са необходими за правилното функциониране на системата на уейбсайтовете, като позволяват да се поддържа логическата сесия между клиентския браузер (профил) и сървъра.
Аналитични бисквитки, които дават информация за броя посещения на сайтовете ни и благодарение на тях се анализира дали нашите потребители работят лесно с него и дали сме отговорили на често задавани въпроси (бисквитки на Google Analytics). Те не дават иннформация за лични данни, а само показват колко страници са били разгледани, колко пъти са били посетени дадени страници, от какъв вид устройство и са анонимни. За Google Analytics използваме и анонимизиране на IP адресите посредством _anonymizelp, като аналитичните данни се пазят за максимум 50 месеца.
Функционални бисквитки, които позволяват предоставянето на по-персонализирана услуга (например запазване на последно търсене на оферта) и така да се използват оптимално функциите на сайта, като те не съхраняват лична информация.
Бисквитки за прецизно таргетиране, динамичните бисквитки на Facebook, Google и др. не използваме.
Субектът може сам да управлява настройките на бисквитките, които се получават от нашите сайтове чрез настройките на браузера, който ползва.
 
„Специални” категории данни
  • ЕГН (единен граждански номер) за случаите, когато това е необходимо, за да може да изпълним договорните си отношения или сме задължени по закон.
  • Чувствителни данни – данни за здравословното ви състояние чрез болничните листове (само за наши служители)
  • Родствени връзки, когато това е необходимо за изпълнението на договорните отношения например при оферти за меден месец или годишнини, както и за малолетни/непълнолетни лица под опека на субекта.
 
  1. Източници на лични данни
  • Директно от субекта
  • Обществено достъпен публичен регистър – ТР, ИР, Национален туристически регистър към Министерство на туризма
  • Туристически агенти, които се явяват обработващи данните за целите на туристическите услуги, които предоставяме.
  • Туроператори-партньори
  • Фирми, които се явяват обработващи лични данни (например при фирмени пътувания, инсентиви и др.)
 
  1. Цели и принципи на използването на лични данни, които се събират и обработват от ДАН Травел ЕООД
  • Обработването на личните данни на субекта са във връзка и с цел да се изпълни и/или сключи договор за предоставяне на туристическа услуга – организирано пътуване, отделен елемент от пътуване или свързана с него услуга като например лична карта/паспорт са необходими при хотелско настаняване/издаване на бордна карта/списъци за преминаване на границата, телефонен номер/имейл ни е необходим за обратна връзка със субекта – изпращане на документи за пътуване и пр., ЕГН за сключване на задължителната медицинска застраховка за пътуване в чужбина и пр. на основание чл. 6 ал. 1 от Регламента: Изпълнение на задълженията на ДАН Травел ЕООД по договор, в това число: за защита на правата и законните интереси на лицата, които засягат субекта или представляваните от него лица, за да може да защитим жизнено важни техни интереси (при настъпването на застрахователно събитие, необходимост от промени по резервация и пр.)
  • С цел спазването на законовото задължение, което се прилага спрямо ДАН Травел ЕООД
  • За целите на законния интерес на ДАН Травел ЕООД
  • За целите на директния маркетинг
  • Изрично получено съгласие от субекта като клиент на ДАН Травел ЕООД
 
  1. Основания за събирането на лични данни
  • Обработването е необходимо за спазване на законновите ни задължения
  • По силата на сключен договор за изпълнение на определени услуги със субекта на лични данни
  • Въз основа на заявка по телефон, факс, на място в офиса или чрез друго средство за масова комуникация.
  • Въз основа на интереси, преследвани от нас или от трети страни – наши партньори, които биха били следните:
*легитимният ни интерес е пряко свързан с осъществения от нас предмет на дейност за изпълнение на договорните ни отношения за предоставяне на съответната услуга
*интересите ни и тези на трети страни в областта на търговията, правната сигурност и данъчната политика произтичат от естеството на осъществяваната от нас търговска дейност.
*трети страни, които работят с нас са счетоводна кантора, туроператори, агенти, превозвачи, адвокати, екскурзоводи, застрахователи и пр., чийто интерес произтича пряко от упражняваната от тях дейност.

 
  1. Личните данни се съхраняват от ДАН ТРАВЕЛ ЕООД на хартиен носител (под формата  на Договори за организирано пътуване, издадени фактури, издадени самолетни билети/бордни карти) или в електронен вариант (под формата на Договори за организирано пътуване, издадени фактури, самолетни билети/бордни карти и пр. документи, свързани с пътувания) и в съответствие с изискванията на Закона за туризма, Закона за счетоводството, Закона за задълженията и договорите, Конвенция за международно гражданско въздухоплаване, Статут и регулации на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА), Международна конвенция за превоз на пътници и багаж по железници (С IV), Международна конвенция за железопътни превози (COTIF), ЗДДС за целите на данъчното облагане, Закона за гражданската регистрация (необходим, за да се настаните на мястото, където ще отседнете), Закона за банките и банковите разплащания, Закона за мерките срещу изпирането на пари, Кодекс за застраховането, Регламент (ЕС) №1177/2010, Регламент (ЕО) № 261/2004 и други нормативни актове, които пряко или непряко уреждат взаимоотношенията между субекта и администратора на на лични данни.
 
  1. Право на достъп до тези данни имат
  • само оторизираните за това служители на ДАН Травел като това става с определени нива на достъп до определена по вид лична информация, която е предварително дефинирана за всеки отделен служител.
 
Достъпът на служителите се осъществява по следния начин: чрез потребителско име и парола в електронна система, в която се отчита и записва както момента на достъпа, така и нивото на достъп, до което имат право съответните служители.
В длъжностната характеристика на всеки от служителите са предвидени специфични задължения във връзка с достъпа до личните данни, като всеки служител е запознат със задълженията си и е получил екземпляр от длъжностната характеристика.
Служителят получава парола за достъп при започване на работа и има право да я използва за периода на времетраене на трудовия договор и само в рамките на работните дни и работното му време или извън тях в случаите, когато това се налага по обективни причини (обаждане от субекта във връзка с неточно, непълно или пр. изпълнение на договорните отношения, във връзка с искане за оказване на съответната помощ на субекта във връзка с определени туристически услуги и пр.) Неизпълнението на това задължение се счита за нарушение. При прекратяване на трудовия договор паролата за достъп на съответния служител се изтрива/унищожава.
Паролата се променя веднъж на три месеца, както и по желане на работодателя в случай на съмнения за злоупотреба с информацията, до която служителят има достъп.
Служителите, които имат достъп до системите със записи, нямат право да предоставят паролата си за достъп на друг служител или на външно лице.

 
  • Туристически агенти и членове на БАТА и АБТТА, вписани в националния туристически регистър към Министерстово на туризма и/или съответните туристически регистри в чужбина (т.6 от ПРЗ на Закона за туризма)
  • Хотелиери (Закон за гражданската регистрация)
  • Обслужващата ни счетоводна фирма (Закон за счетоводството)
  • Администрации, пред които кандидастваме за визи
  • Авиопревозвачи и членове на ИАТА
  • Превозвачи, когато е необходимо включително и по силата на международни договори
  • Застрахователни компании
  • НАП
  • Органите на държавната власт
  • Адвокатската кантора/юрист в случай на защита на лигитимния ни интерес
  1. Принципи при обработването на лични данни
  • Законосъобразност, добросъвестност и прозрачност
  • Ограничение на целите на обработване
  • Съотносимост с целите на обработването и свеждане до минимум на събраните данни
  • Точност и актуалност на данните
  • Ограничение на съхранението с оглед постигането на целите
  • Цялостност и поверителност на обработване и гарантиране на подходящо ниво на сигурност на личните данни.
 
  1. ДАН Травел ЕООД не събира и не обработва лични данни по подразбиране.
  2. Съгласие за предоставяне на лични данни
Със сключването на договор за организирано пътуване/заявка за издаване на самолетен билет или договор за предоставяне на друга туристическа услуга субекта изрично декларира, че доброволна и при спазването на всики законови основания за изискването на личните му данни ги е предоставил, като предварително се е запознал с политиката на ДАН Травел за събирането, обработването и съхравянавето на лични данни, достъпна и на сайтовете на ДАН Травел ЕООД.
Съгласието си относно обработването на лични данни може да бъде оттеглено след писмено заявяване за оттегляне на съгласие в свободна форма на място в офисите или чрез имейл (писмо) по всяко време след приключване на договорните отношения между администратора и субекта.
Администраторът се задължава да заличи личните данни на субекта, който е пожелал това изрично, но спазвайки всички нормативни актове, които касаят дейността му и с оглед на времето, за което те го задължават да пази съответните лични данни, ако това е записано в тези нормативни актове.
  1. ДАН Травел предоставя личните данни на субекта на държави извън ЕС само и единствено в случаите, когато това се налага от договорните отношения (настаняване в страна извън ЕС или други туристически услуги, които трябва да бъдат осъществени на територия на страна извън ЕС).
  2. ДАН Травел НЕ продава лични данни на никого.
  3. ДАН Травел съхранява личните данни в срокове, регламентирани от
  • Законови основания
  • По чл. 91 от Закона за туризма – 2 години от изтичане на договора и допълнително 6 месеца за движение на правна преписка, ако има такава
  • До изтичане на общата 5-годишна давност при договорните отношение на основание чл.111 от Закона за задълженията и договорите (с възможност за удължаване до 6 месеца, ако има движение по правна преписка)
  • 10 (десет) години по Закона за счетоводството и/или завършване на ревизията и/или насрещната проверка от НАП, ако същата не е приключила до изтичането на този 10-годишен период.
  • При трудови и осигурителни правоотношения 50 (петдесет) години
  • При съдебни производтсва до изтичане на 5 години след архивиране на делото в съда (с оглед на събиране на разноски)
  • При договорни основания (освен ако обработването не е законово и ако Закона не ни задължава да запазим данните за по-дълъг срок)
  • При закупуване на самолетен билет и/или хотелска резервация чрез ДАН Травел ЕООД – до завършване на съответното пътуване.
    Данните могат да бъдат запазени след това, ако субектът е създал потребителски профил с цел да ползва отстъпки и пр.
  • След изтичане на срока, в който могат да се предявят на претенции по договора
  1. Субектът има право:
  • Да поиска копие или достъп от/до личните данни, които се събират, обработват и съхраняват от ДАН Травел ЕООД  по всяко време и в удобен за прехвърляне към друг администратор на лични данни вид,без да бъдете възпрепятствани от наша страна.
  • Да поиска коригиране без ненужно забавяне на неточни лични данни, както и да бъдат заличени вече неактуални такива данни.
  • Да поиска заличаване на лични данни при наличието на някои от следните основания
  • Данните вече не са необходими за целта, за която са били събрани
  • Оттеглено е съгласието за събирането и съхранието им
  • Когато обработването им е незаконосъобразно
  • Когато трябва да бъдат изтрити с цел спазването на правно задължение по правото на ЕС или правото на държава-членка, което се прилага спрямо администратор на лични данни
  • Да поиска ограничаване на обработването на лични данни, като в този случай те могат да бъдат само съхранявани, но не и обработвани. Отказът трябва да е задължително в писмен вид.
  • Да оттегли съгласието за обработка на лични данни по всяко време писмено към администратора
  • Да възрази срещу определени видове обработка като директен маркетинг
  • Да възрази срещу автоматизирана обработка на лични данни
  • На жалба до Европейския надзорен орган в случай на нарушаване на правата съгласно горепосоченото и приложимо законодателство за защита на личните данни, както следва: КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИ ДАННИ
Гр. София 1592, бул. Проф Цветан Лазаров 2, тел. 02 915 3 518, klzd@government.bg, klzd@cpdp.bg
 
  • ДАН Травел ЕООД може да откаже заличаването на лични данни по следните причини:
  • За спазване на законово задължение от наша страна или за изпълнение на задача от обществен интерес
  • По причини от обществен интерес
  • За целите на архивирането в обществен интерес, за научни изледвания или за статистически цели, доколкото съществува вероятност заличаването да направи невъзможно или сериозно да затрудни постигането целите на това обработване.
  • За установяване, упражняване или защита на правни интереси
  • При упражняването правото на свобода на изразяването и правото на информация
 
 
 Настоящата политика е приета и одобрена със заповед на Изпълнителния директор. ​​